Zavezali smo se odgovornemu odnosu do okolja, zato izvajamo številne ukrepe, ki presegajo zakonske zahteve. Tako je tudi na področju obvladovanja vplivov na kakovost zraka v pristanišču. Raziskave kažejo, da kar 50 odstotkov emisij v zrak na območju pristanišča povzročajo ladje. Premik k manjšim emisijam zato lahko dosežemo le v sodelovanju z ladjarji.
Vse več ladjarjev se zaveda pomena, ki ga ima uporaba alternativnih pogonskih goriv v ladijskem prometu za manjše obremenjevanje okolja. Tudi v koprsko luko že plujejo plovila, ki jih poganja metanol ali utekočinjeni naftni plin.
Prostovoljna shema Environmental Ship Index (ESI) je projekt Mednarodnega združenja pristanišč (International Association of Ports and Harbors), ki jo pristanišča uporabljajo za spodbudo in nagrajevanje okoljsko čistejših in sprejemljivejših ladij. Vanjo je trenutno vključenih 56 pristanišč in 6.840 ladij, ki so na podlagi točkovanja deležne različne višine olajšav pri plačevanju pristaniških pristojbin.

Z ESI sistemom, ki smo ga v koprskem pristanišču uvedli 1. januarja 2023, želimo v pristanišče privabiti čim več ladij s najsodobnejšimi motorji in čistejšimi pogoni ter na ta način zmanjšati emisije v ozračje. Ladjam z nižjimi emisijami, ki so vključene v sistem ESI, omogočamo plačilo nižje pristaniške pristojbine.
Ste vedeli, da …
Astrid Maersk, prvo kontejnersko ladjo, ki jo poganja metanol, smo v Luki Koper privezali aprila 2024.

