Pred nekaj dnevi so zabrneli gradbeni stroji na čelu prvega pomola, ki bodo prihodnji dve leti gradili enega najpomembnejših projektov Luke Koper zadnjih let. V prvi fazi, ki bo trajala do konca marca 2021, bodo gradbinci zgradili operativno obalo, nato pa predvidoma eno leto še skladiščne površine za kontejnerje.
Projekt podaljšanja prvega pomola zajema izgradnjo operativne obale, dolge 98,5 metra in široke 34,4 metra ter izgradnjo skladiščnih površin na južni strani pomola v velikosti 24.830 m2. Celotna konstrukcija bo slonela na 770 pilotih povprečne dolžine 65 metrov, na katerih bodo nameščene betonske plošče. Prvi pomol bo na južni strani, ki je namenjena pretovoru kontejnerjev, končno dolg 695 metrov. S tem se bo kapaciteta kontejnerskega terminala povečala na 1,3 milijona TEU (kontejnerskih enot) letno, s predvideno optimizacijo procesov dela na terminalu pa še za dodatnih 200.000 TEU.
Naložba je vredna 45,6 milijona € in bo v manjšem delu sofinancirana tudi iz evropskih sredstev v okviru projekta NAPA4CORE (iz programa Instrument za povezovanje Evrope). Dela bo izvajalo podjetje Kolektor Koling s partnerjema Grafist in Adriaing.
S tem pa še ni zaključena širitev kontejnerskega terminala, ki se bo po letu 2022 razširil tudi na severno stran prvega pomola. Podaljšanje prvega pomola je ključen strateški projekt družbe, ki bo omogočil ohranitev primata na pretovoru kontejnerjev v severnem Jadranu. Pod pogojem, da bo v predvidenem času zgrajena tudi dodatna železniška povezava pristanišča z zaledjem.