Sredi decembra (16. 12. 2015) smo najprej presegli zgodovinskih 20 milijonov ton pretovora!
Na 29. 12. 2015 v Kopru privezali kontejnerašico z največjo kapaciteto doslej
Zjutraj tega dne smo ob obalo kontejnerskega terminala privezali ladjo MSC Luciana. Ni sicer najdaljša, je pa to ladja z največjo kapaciteto kontejnerjev v Kopru doslej, saj lahko na svoj krov sprejme kar 11.660 TEU. Z ladje smo razložili skoraj 2.000 kontejnerjev, še 900 pa naložili. Ladja deluje v ladjarski »aliansi« 2M, ki jo sestavljata največja svetovna ladjarja Maersk Line in MSC, pluje pa na relaciji Azija – Jadran. Koprsko pristanišče je tudi prvo pristanišče, ki ga ladje iz servisa 2M obiščejo ob prihodu v Jadran, kar pomeni najkrajši tranzitni čas za blago iz azijskih pristanišč.
Terminal za avtomobile z vrtoglavim 600.000 pretovorjenim vozilom
Tik pred zaključkom koledarskega leta smo v Luki Koper številnim letošnjim zgodovinskim mejnikom dodali še enega. Pretovorili smo namreč 600.000. avtomobil in s tem ne le presegli doslej največjo količino še iz predkriznega leta 2008, ampak nasploh največje število pretovorjenih vozil v enem letu v zgodovini naše luke. »Lepšega zaključka leta si ne bi mogli predstavljati. Avtomobilski terminal Luke Koper tako ostaja v vrhu med pristanišči v Sredozemlju.
Na zadnji dan starega leta pa še rekord s SOJO
Tik pred koncem leta smo na Terminalu za sipke tovore razložili 800.000 ton soje, kar je največja letna količina doslej. Soja danes predstavlja 1/3 vsega pretovora, ki ga letno opravi Terminal za sipke tovore. V koprsko pristanišče soja prihaja predvsem iz Južne Amerike, večinoma Brazilije, nekaj malega tudi iz Argentine in Indije, z Balkana in s Kitajske. Govorimo pa o sojinih derivatih. Iz soje v zrnju izločijo olje, ostanek pa je še vedno bogat z beljakovinami in proteini, zato je primeren za živinsko krmo.
Čestitke vsem zaposlenim v Luki Koper, njenih hčerinskih družbah in celotni pristaniški skupnosti. Vsak po svoje je pripomogel k tem zavidljivim uspehom v letu 2015!