Februar je mesec kulture in tudi v Luki Koper imamo kaj slaviti. Določena društva in projekte podpiramo že desetletja. Najdaljši partnerski odnos nas veže na Pihalni orkester Koper, ki ga finančno podpiramo že od nastanka, torej 40 let. Bili smo tudi med prvimi pokrovitelji Primorskega poletnega festivala, pri katerem smo zadnja štiri leta generalni sponzor. Galerija na prostem ob koprskem Bastionu, nasproti potniškega terminala že tri leta nosi ime naše družbe. V zadnjih desetih letih, odkar obstaja razpis Živeti s pristaniščem, smo pomagali izvesti številne kulturne dogodke in projekte, od glasbenih in gledaliških predstav, razstav, knjig in drugih dogodkov. V teh dveh letih epidemije, ko razpisa ni bilo, smo koprskemu Zavodu za mladino, kulturo in turizem pomagali izpeljati poletne dogodke. Samo v lanskem letu smo v kulturo vložili skupaj več kot 80.000 evrov.
Gospodarstvo in kultura sta povezana bolj, kot lahko vidimo s prostim očesom, pravi direktorica Gledališča Koper Katja Pegan, ki smo jo povabili k razmisleku o tej povezavi: »Znano dejstvo je, da kultura na trgu ne more preživeti in da potrebuje svoje mecene, prav tako vemo, da gospodarstvo potrebuje urejeno, samozavestno in kulturno okolje za svoj razvoj in rast. Okolja, prostora v katerem ustvarjata, pa nikakor ne moreta graditi brez vzajemnosti. In še več. Okolje, ki prepozna svojo kulturno zakladnico, lahko zgradi svoje »kulturno gospodarstvo«, zrelo in zdravo gospodarstvo pa bo v času preizkušnje vedno iskalo ustvarjalne rešitve in vzpodbujalo vizije, za kar nujno potrebuje ustvarjalne voditelje.«