Gorenje, eden od vodilnih evropskih proizvajalcev gospodinjskih aparatov, je lani praznovalo 70-letnico. Njihovi izdelki so skoraj v vsakem slovenskem domu, uporabljale so jih že naše babice. Podjetje, ki je zraslo iz majhne delavnice, kjer je 10 zaposlenih izdelovalo kmetijske stroje, je danes del multinacionalke Hisense z več kot 80.000 zaposlenimi, ki ponuja celovit nabor izdelkov za dom.
Premik na področje proizvodnje gospodinjskih aparatov se je zgodil leta 1958 z znamenitimi štedilniki in pečmi na trda goriva Tobi.. Podjetje se je leta 1963 iz vasi Gorenje preselilo v takrat mlado, hitro razvijajoče Velenje in se poimenovalo Tovarna gospodinjskih aparatov Gorenje. V Velenju je Gorenje dobilo prostor za razvoj in širitev, prav tako pa so priložnost za zaposlitev dobile žene rudarjev iz velenjskega rudnika.
Izdelali več kot 100 milijonov aparatov
Nabor izdelkov so kmalu razširili še na električne in plinske štedilnike. 60. leta so prinesla revolucijo osvobajanja žensk od gospodinjskih opravil, ki so jih delno prevzemali aparati. Gorenje je postalo prvi ponudnik pralnih strojev v Jugoslaviji, sledili so še hladilniki, zamrzovalne skrinje, mali gospodinjski aparati, televizorji, pomivalni in sušilni stroji idr. Od začetkov v Velenju leta 1963 pa do danes so v vseh njihovih tovarnah izdelali več kot 100 milijonov gospodinjskih aparatov.
Oblikovanje postane Gorenjeva prepoznavna prednost
Že leta 1961 je Gorenje na zahtevni nemški trg izvozilo prvih 200 štedilnikov. Visoka kakovost izdelkov je odprla pot tudi v druge države, zaradi velike konkurence pa je postal zelo pomemben tudi videz aparatov. Z lastnim design centrom je oblikovanje postalo prepoznavna prednost blagovne znamke Gorenje.
Prvi na svetu: aparat z upravljanjem na dotik
Oblikovalsko prelomnico v letu 1997 je predstavljal elektronski pralni stroj Simple&Logical z upravljanjem na dotik, ki je bil prvi gospodinjski aparat na svetu s to vrsto upravljanja. Nova osredotočenost na preprostost uporabe je s svojo brezčasno vrednostjo povzročila prelom v svetovni proizvodnji gospodinjskih aparatov, za Gorenje pa je postala izhodišče za vizijo postati najbolj izviren ustvarjalec izdelkov za dom, ki bodo uporabnikom poenostavljali življenje. V novem tisočletju so šli še korak dlje in kot prvi proizvajalec k sodelovanju pri oblikovanju gospodinjskih aparatov pritegnili svetovno priznane oblikovalske zvezde.
S Hisensom širitev in nov zagon
Od leta 2018 je Gorenje del skupine Hisense, ki je v Sloveniji vzpostavila svoj center upravljanja za vso Evropo, pa tudi globalni razvojni center za kuhinjske aparate. Podjetje je dobilo nov zagon. Letos so tako, poleg povečanja proizvodnje na vseh segmentih, v Velenju odprli novo tovarno TV aparatov, ki jih pod blagovno znamko Hisense izdelujejo za evropski trg. Le pol leta za tem je bil že vsak osmi v Sloveniji prodani televizor izdelan v njihovi velenjski tovarni.
Preko Luke Koper do Velenja, od tam v svet
Tudi zaradi odprtja nove tovarne se je njihov pretovor skozi luko Koper v zadnjem letu povečal za 100 %. V Velenje skozi luko prihajajo materiali, komponente in polizdelki, v svet pa potujejo veliki gospodinjski aparati. »Z Luko Koper sodelujemo prek naših logističnih partnerjev predvsem za kontejnerske prevoze. Zadovoljni smo s storitvijo in želimo sodelovanje v prihodnje še razširiti na nova področja. Pristanišče je impresivno in dobro organizirano, o čemer smo se ob nedavnem obisku lahko prepričali tudi sami,« je dejal Frank Li iz vodstva logistike.