Vsak od nas je zagotovo že slišal za Iva Boscarola in njegov Pipistrel, saj gre za enega najbolj uspešnih podjetnikov v Sloveniji, njegovo podjetje pa je vodilni svetovni proizvajalec ultralahkih letal. Podjetje Pipistrel je bilo ustanovljeno leta 1989 kot prvi privatni proizvajalec letal v bivši Jugoslaviji. V tem času je izdelalo že več kot 2.000 različnih letal in motornih zmajev.
Zakaj Pipistrel?
Podjetje je začelo kot majhna delavnica za sestavljanje motornih zmajev še v času bivše Jugoslavije, ko so bila vsa letališča v lasti vojske, alternativno letenje pa praktično ilegalno. Ivu Boscarolu na letališču v Ajdovščini niso dovolili leteti z motornim zmajem, zato je moral počakati do večera, ko so redni piloti odšli domov. Pol ure pred temo je izkoristil za kratek polet na skrivaj. Ker je letel v mraku in uporabljal trikotna krila, so jih domačini v šali začeli imenovati netopirji, po latinsko »pipistrel«. Boscarol se spominja začetkov: »V Jugoslaviji je bilo letalstvo pod pristojnostjo Zveznega komiteja za promet in zveze. Ko sem šel v Beograd so mi rekli Što? Ti dečko hočeš, da proizvodiš avione? Ne može to tako. … A ker sem pač trmast, sem vztrajal, hodil od enega uradnika do drugega in končno postal prvi uradni zasebni proizvajalec letal v takratni Jugoslaviji.«
Vodilni v svetu
Danes ima Pipistrel zastopniško mrežo v več kot 60 državah na vseh celinah, nudi podporo strankam in servisne storitve po vsem svetu. Skupina Pipistrel ima podružnice v štirih državah: v Sloveniji, Italiji, Nemčiji in na Kitajskem. Skupna proizvodna kapaciteta obratov je v tem trenutku eno letalo vsak delovni dan. Med njihovimi najpomembnejšimi dosežki je izdelava prvega popolnoma električnega 4-sedežnega letala v zgodovini, ki je ravno v začetku oktobra slavilo 10. letnico od zmage na natečaju NASA.
Tudi v prihodnje bodo razvijali okolju prijazne letalske pogone na elektriko in vodik, od letal za civilno rabo in rekreativne namene do profesionalnih letal. Njihov največji projekt trenutno je nov model električnega letečega taksija z navpičnim vzletom in pristankom, podobno kot letijo helikopterji. Gre za avtonomno, brezpilotno zračno dostavno plovilo, ki lahko prevaža do 460 kg tovora.
Pipistrel potuje preko naše luke
Več kot 99 % celotnega izvoza Pipistrelovih letal poteka preko luke Koper, in to čisto vsi modeli. Letala so namenjena na vse konce sveta, saj se s Pipistrelovimi letali vozijo v skoraj 90 državah po celem svetu. »Preko naših poslovnih partnerjev s področja logistike prejemamo pozitivne informacije in pohvale glede sodelovanja z Luko Koper. Sam sem že imel priložnost ogleda našega pristanišča kot tudi ogleda ene največjih kontejnerskih ladij, ki prihajajo v Koper in lahko potrdim profesionalnost organizacije in osebja,« pravi Tadej Hožič, komercialist v Pipistrelu.