Industrija križarjenja je v največji meri utrpela posledice pandemije, promet se je ustavil praktično čez noč in (razen redkih izjem) panoga še vedno ni zaživela. Prvi septembrski teden smo spremljali prve poskuse ponovnega zagona industrije z ladjo Costa Deliziosa, ki je svojo pot začela v Trstu, a le z italijanskimi gosti in še to s polovico manj, kot jih sprejme ladja, na plovbi samo znotraj meja Italije. S tega vidika ne preseneča, da kot kaže v Kopru do konca leta ne bomo privezali niti ene potniške ladje.
Za drugo leto so obeti bolj optimistični, saj imamo trenutno napovedanih več kot 80 prihodov. A pri načrtih ostajamo zadržani, saj je zaradi pandemije nemogoče napovedati, kakšne razmere bodo prihodnje leto.
Na poslovanje družbe Luka Koper, d. d., letošnji izpad potniške sezone ne vpliva, saj je potniški promet dopolnilna dejavnost družbe. Veliko bolj pa bodo posledice čutili lokalni turistični delavci in predvsem organizatorji različnih izletov, ki jim je to postala osnovna dejavnost.
»Ladjarji imajo milijardne izgube, nanje pa je vezana še cela vrsta spremljajočih dejavnosti, zato so vsi poskusi, da bi ponovno zagnali industrijo križark, zelo pomembni,« je za časnik Delo povedal Janez Maček iz turistične agencije, ki gostom s potniških ladij ponuja lokalne izlete in dodal: »Za Koper se bo trg odprl šele, ko bodo začeli prihajati Američani, ki so naši najpogostejši gostje.« To pa glede na situacijo v ZDA še ne kaže, da bo prav kmalu …