Okoljska nagrada za mednarodno sodelovanje

Na pravi poti pri reševanju težav h hrupom.

Luka Koper je letošnja prejemnica okoljske nagrade, ki jo v okviru Okoljskega srečanja že osmo leto razpisujeta časnik Finance in Eko sklad (dogodek je potekal 8. novembra). Nagrade razpisujejo v treh kategorijah, in sicer za okolje najbolj prijazen izdelek, storitev ali postopek, za okolju najbolj prijazno podjetje in za mednarodno okoljsko partnerstvo. V to kategorijo se je prijavila tudi Luka Koper in predstavila članstvo v združenju Neptunes (Noise Exploration Program To Understand Noise Emitted by Seagoing Ships), v okviru katerega sodelujemo z 11 pristanišči iz celega sveta z namenom skupnega reševanja težav s hrupom ladij ter izmenjave izkušenj in dobrih praks na tem področju. »Ponosni smo na nagrado, saj je rezultat raznolikih aktivnosti, ki jih Luka Koper izjava na okoljskem področju in naporov, ki jih vlaga v iskanje rešitev pri zmanjševanju vplivov hrupa. Ugotovili smo, da se s podobnimi težavami srečuje vse več pristanišč, ki se tako kot koprsko, nahajajo v neposredni bližini mestnih jeder in naseljih, zato verjamemo, da bo to sodelovanje zelo koristno. Še najbolj si želimo, da bi s skupnimi močmi dosegli spremembo zakonodaje, saj trenutno tega področja ne obravnava nobena evropska ali svetovna zakonodaja,« je ob prejetju nagrade povedal Vojko Rotar.
Poleg Luke Koper so se za nagrado v tej kategoriji potegovali mednarodna organizacija Alpe Adria Green, Steklarna Rogaška in razvojni center Tecos.

Neptunes

V združenju Neptunes poleg Luke Koper sodelujejo še pristanišča Rotterdam, Amsterdam, Hamburg, Vancouver, Turku, Gothemburg, Kopenhagen, Cork, New South Wales, Stockholm in Kopenhagen. Pobudo za ustanovitev je lani oktobra dalo pristanišče Rotterdam na okoljski konferenci GreenPort Cruise & Congress  v Amsterdamu, kjer so se udeleženci strinjali, da je težave s hrupom možno rešiti le z mednarodnim sodelovanjem. Do sedaj so članice pripravile popis stanja in hrupnih ladij, trenutno pa preučujejo zakonodajo v različnih državah (mejne vrednosti so namreč različne) in postopke prijave in obravnave pritožb. V prihodnje nameravajo določiti postopke merjenja hrupa ladij in na podlagi teh pripraviti lestvico, po kateri bi manj hrupne ladje plačevale nižje ladijske pristojbine v pristaniščih, kar bo tudi osnova za pritisk na Mednarodno pomorsko organizacijo (IMO), da se trenutna zakonodaja spremeni.