Tako nam bo lažje identificirati prav to merilno mesto med vsemi ostalimi, ki jih v pristanišču imamo (za prah – PM10 delce in merilne naprave za hrup).
Dobili smo kar nekaj dobrih idej (Ankaranka, Ankaranko, Jurka, Jurček, Bojči, Lučka…), na koncu pa izbrali ime REBEKA. Predlagal ga je naš facebook prijatelj Adria Log, ki je podal tudi utemeljitev imena: RE_ferenčna B_oja E_kologije K_oprskega A_kvatorija. Hvala Adria Logu za predlog, ki smo ga nagradili s simboličnim darilcem.
REBEKA je s svojim delom sicer že pričela, zaenkrat testno meri kakovost luškega morja, septembra pa naj bi rezultate meritev začela pošiljati direktno na naš portal, kjer že 3 leta objavljamo rezultate meritev prahu (PM10) in hrupa v pristanišču. Nakup boje je bil sicer finaniciran preko evropskega projekta SafePort.
Imena taka in drugačna
V Luki Koper sicer že imamo plovila z imeni: Martin Krpan (rezalno sesalni bager), Kormoran, Galeb in Vodomec (ekološka flota plovil INPO), Wotan, Sirius, Maks, Neptun in Zeus (vlačilci Adria Tow). Po kopnem pa vozi še Irena (lokomotiva Adria Transport).
Malo za šalo, malo zares: Vraževerje in poimenovanje plovil
Nekateri pomorci so vraževerni, nekaj njihovih “pravil” smo našli tudi na temo imen…
1. Plovilo mora imeti ime! Če čolni in ladje nimajo imena, po starih mornarskih vražah to prinaša nesrečo posadki in plovilu. Plovilo naj bi ob splovitvi tudi krstili. Ste vedeli, da Titanik naj ne bi bil krščen… dovolj zgovoren podatek, kajne?
2. Nekateri verjamejo, da mora ime biti žensko, najbolj vraževerni gredo celo dlje in pravijo, da se to žensko ime ne sme končati na črko A.
3. Če plovilo lastnik poimenuje po zaročeni ženski, to ni dobro.
4. Verjetno najbolj razširjena vraža pa je, da se imena plovila ne sme spreminjati, saj tudi to prinaša (kaj drugega kot) nesrečo.